Čo je prerušovaný pôst a aké výhody pre organizmus prináša?

Prerušovaný pôst znie ako nepríjemná diéta, ale nie je to tak. Skôr sa jedná o životný štýl a zároveň mocnú zbraň, ktorá vám pomôže s kilami naviac bez zbytočného extrémneho hladovania. Stačí si navyknúť na určitý režim a zamyslieť sa nad fungovaním vlastného tela.

Aká je základná myšlienka pôstu a ako začať?

Keď si dáme nejaké jedlo, začne sa nám do krvi vyplavovať inzulín, vďaka ktorému spaľujeme cukry zo stravy, a preto nemá naše telo dôvod siahnuť do tukových zásob. Ak si ale predĺžime pauzy medzi jedlami, telo začne hospodáriť aj s tukovými zásobami, ktoré začne postupne redukovať. A práve na jedení po takýchto časových úsekoch je založený prerušovaný pôst.

Vyskúšať si ho môžete aj vy. Pre začiatok odporúčame režim 12/12, čo predstavuje 12 hodín s jedlom a 12 hodín bez jedla. Keď si na tento režim navyknete, ženám sa odporúča režim 14/10 a mužom 16/8. Žiadny pôst nie je o utrpení, a preto sa do ňho silou mocou nenúťte a dajte telu čas na prispôsobenie. Mali by ste tiež dbať na to, že je dôležité počas doby jedenia prijať svoj denný kalorický príjem, a nielen dostatok cukrov, tukov či bielkovín, ale aj ďalších dôležitých látok a minerálov, aby sa telo nedostalo do deficitu.

Aké sú benefity pôstu?

Vďaka prerušovanému pôstu zhodíte pár kilo nadbytočného tuku a podporíte funkciu svojho tela. Tento pôst totiž pomáha tiež zrýchľovať metabolizmus, je prevenciou proti kardiovaskulárnym ochoreniam a spomaľuje starnutie buniek. Telo tiež ušetrí mnoho energie, ktorú by inak vynaložilo na trávenie a celkovo sa prečistí. Za výhodu môžete nakoniec považovať už len to, že sa zbavíte večerného maškrtenia, tráviaca sústava si oddýchne a zvýšite si tak aj kvalitu spánku. Prerušovaný pôst sa doporučuje aj v prípadoch, že máte neustále chuť na sladké. Táto chuť väčšinou prejde cca po troch týždňoch držania pôstu, a preto je táto cesta vhodná aj pre tých, ktorí už nevedia, ako chuť na sladké skrotiť.

Zdieľajte

Podobné články

0