Nedostatkom horčíka trpí viac ako 30% Slovenska

Horčík je pritom jeden z najdôležitejších minerálov nášho tela. Bez neho by neboli dostatočne okysličené naše bunky, prestal by fungovať celý rad enzýmov a dôležitých pochodov v ľudskom organizme. Horčík má navyše významný vplyv na udržanie pravidelného srdcového rytmu a veľká rada vedcov sa prikláňa k názoru, že hrá úlohu v prípade prevencie kardiovaskulárnych ochorení.

Navracia energiu

Horčík zlepšuje využitie kyslíka v CNS. Vďaka tomu sa telo cíti dlhšiu dobu svieže, energicky vyvážené a nemá problém so sústredením.

Chrání srdce

Horčík pomáha k udržiavaniu krvného tlaku. Spolu s ďalšími minerálmi reguluje srdcový rytmus a slúži ako prevencia infarktových stavov.

Prináša pokoj

Horčík je účinný antistresový minerál, ktorý upokojuje nervový systém a udržiava ho v harmónii aj pri zvýšenom psychickom napätí.

Ďalšie pozitívne účinky magnézia

• Pomáha pri bolestiach hlavy
• Napomáha pri odbúravaní stresu
• Zabraňuje svalovým kŕčom
• Podporuje trávenie
• Udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nechty
• Zabraňuje vzniku obličkových kameňov
• Znižuje riziko cukrovky
• Zlepšuje homeostázu
• Zvyšuje sekréciu inzulínu
• Udržuje hladinu vápnika

Ako sa prejavuje nedostatok horčíka?

Nočné kŕče

Prvý signál nedostatku horčíka sú nepríjemné nočné kŕče v oblasti lýtok. Ak sa vám v noci horšie zaspáva a budíte sa s bolesťou, vaše telo bojuje s nevyrovnanou hladinou horčíka.

Zvýšená únava

Veľmi častým prejavom nedostatku horčíka je permanentná únava a celkový útlm organizmu. Bežné denné úlohy sú zrazu oveľa ťažšie a nepomáha ani dlhší odpočinkový režim.

Bolesť hlavy

Migrény, ale aj závraty a tlaková bolesť hlavy naznačuje narušenie nervového systému, za ktorý môže v mnohých prípadoch práve nedostatočný príjem horčíka.

Ako riešiť nedostatok magnézia?

1. Prírodné zdroje

Prvý krok je zaradiť do svojho jedálnička potraviny bohaté na horčík.

Príklady prírodných zdrojov magnézia:

• strukoviny
• nesladené minerálky
• orechy
• ovocie (banány, figy, jablká)
• morské ryby
• ovsené vločky, bulgur, zemiaky
• sušené marhule

2. Doplnok stravy

Druhý krok ako zabezpečiť, aby ste do tela dostali ODD (odporúčaná denná dávka) horčíka je užívanie doplnku stravy. Ako sme napísali vyššie, dnešné potraviny už nie sú tak veľmi bohaté na horčík. Našťastie môžete hladinu horčíka udržať s pomocou potravinových doplnkov.

Výhody magnézia VitasLife Glycinate:

• rýchly účinok
• zabezpečenie ODD
• jednoduchá manipulácia
• skladnosť
• kontrolovaný príjem
• vhodný doplnok na cesty

0